Prof. Sugata Mitra este unul dintre cei mai respectați cercetători în domeniul educației din lume și un pionier în învățarea auto-dirijată. Este profesor emerit la Universitatea NIIT Rajasthan India, are un doctorat în fizică teoretică și s-a pensionat în 2019 ca profesor de tehnologie educațională de la Universitatea Newcastle, Marea Britanie.

Interesele sale includ educația de bază, învățarea la distanță, sistemele de auto-organizare, sistemele cognitive, sistemele dinamice complexe, fizica și conștiința.

Sugata Mitra a condus experimentul Hole in the Wall (HIW), în care, în anul 1999, un computer a fost încorporat într-un perete într-o mahala indiană din Kalkaji, Delhi, iar copiilor li s-a permis să-l folosească liber. Experimentul a urmărit să demonstreze că copiii ar putea fi învățați foarte ușor să folosească computere fără nicio pregătire formală. Sugata a numit aceasta educație minim invazivă (MIE). Experimentul a fost repetat de atunci în multe locuri. El este beneficiarul multor premii și doctorate onorifice din India, Marea Britanie, SUA și multe alte țări din lume.

Experimentul Hole in the Wall a lăsat o amprentă asupra culturii populare. Diplomatul indian Vikas Swarup a citit despre experimentul lui Mitra și a fost inspirat să scrie romanul său de debut, care a devenit filmul câștigător al Oscarului din 2009 – Slumdog Millionaire.

I se atribuie peste 25 de invenții în domeniul științei cognitive și al tehnologiei educaționale. În 2003 i-a fost conferit prestigiosul Premiu Dewang Mehta de către Guvernul Indiei pentru inovare în tehnologia informației. Printre multe alte premii, i-a fost acordat și Premiul TED de 1 milion de dolari în 2013.

Activitatea profesorului Mitra la NIIT a dus la primele programe și curricule pentru acea organizație, urmate de ani de cercetare privind stilurile de învățare, dispozitivele de învățare, multe dintre ele patentate acum, multimedia și noi metode de învățare. Punctul culminant al carierei sale au fost experimentele „hole in the wall” despre învățarea copiilor. Din 1999, el a demonstrat în mod convingător că grupurile de copii, indiferent din ce mediu provin sau unde se află, pot învăța să folosească computerele și internetul pe cont propriu folosind computere publice în spații deschise, cum ar fi drumurile și locurile de joacă. El a adus aceste rezultate în Anglia în 2006 și a inventat mediile de învățare auto-organizate, acum utilizate în întreaga lume. În 2009, a creat Granny Cloud, al profesorilor care interacționează cu copiii prin Internet.

Începând cu anii 1970, publicațiile și munca profesorului Mitra au dus la formarea și dezvoltarea a aproximativ un milion de tineri indieni, printre care unii dintre cei mai săraci copii din lume.

În 2013, a primit primul premiu TED de 1 milion de dolari, pentru a-și pune în practică ideile educaționale pentru a crea șapte laboratoare numite „Școli în cloud”. Aici a studiat învățarea ca fenomene emergente într-un sistem educațional de auto-organizare. Aceste rezultate pun la îndoială ideile de curriculum, examene și semnificația „cunoașterii” în sine în lumea internetului secolului XXI.

El a fost desemnat laureatul Premiului Brock pentru inovare în educație în 2022 pentru munca sa de transformare a modului în care copiii învață.

Legal D2L
D2L
Dare to Learn SRL
CIF RO49257482
Str Rusciorului 50
Sibiu, Romania
contact@d2l.ro
(+4) 03 71 71 57 57

© Dare2Learn. All Rights Reserved
ro_RORomanian