Facilitatoare:
– Marişca Morari
, profesoară MERITO pentru învăţământul preşcolar şi directoare la Grădiniţa cu PP nr. 28 din Baia Mare;
– Anca Mezei, profesoară MERITO pentru învăţământul preşcolar la Şcoala Gimnazială nr. 5 Săcele (BV);

Motivaţie: Prin intermediul sarcinilor provocatoare pentru preșcolari, oferim o alternativă activă și angajantă, care îi încurajează pe cei mici să-și exploreze și să-și dezvolte abilitățile într-un mod interactiv și stimulativ. Această abordare nu numai că îi ajută să-și dezvolte capacitățile cognitive și sociale, ci îi pregătește și pentru a face față provocărilor viitoare într-un mod creativ și încrezător.

Ne propunem să oferim educatoarelor instrumente inovatoare și strategii captivante pentru a dezvolta abilitățile preșcolarilor prin intermediul sarcinilor provocatoare. Vom explora diverse jocuri, metode și experimente menite să stimuleze imaginația, curiozitatea și abilitățile cognitive ale copiilor.

Obiective:
• Învățarea și aplicarea practică a unor tehnici inovatoare de proiectare și implementare a sarcinilor provocatoare, care să vizeze dezvoltarea specifică a abilităților preșcolarilor, cum ar fi gândirea critică, rezolvarea problemelor și creativitatea;
• Dezvoltarea abilităților de observație și evaluare a progresului copiilor în timpul participării la sarcinile provocatoare, pentru a identifica punctele tari și zonele care necesită consolidare și pentru a oferi feedback și sprijin adecvat;
• Încurajarea capacității educatoarelor de a crea un mediu de învățare stimulativ și sigur, care să încurajeze explorarea și exprimarea liberă a ideilor, încurajând astfel dezvoltarea încrederii în sine și a colaborării în rândul preșcolarilor.

Bibliografie:
• Willingham, Daniel T., Why don’t students like school, Editura John Wiley & Sons, 2010;
• Metode interactive de grup – ghid metodic, Editura Arves, 2012;
• Montessori, Maria, Taina copilăriei, Editura Vremea, 2018;
• Emoto, Masaru, Adevărata putere a apei, Editura Adevăr Divin, 2008;
• Rotaru, Dana, Jocuri teatrale: manual pentru clasele 0-IV, București: UNATC Press, 2016.
• 855 de jocuri și activități. Ghidul amatorului, Chișinău, 2005;
• Curriculum pentru educația timpurie, 2019.
• Nicolae, Irinela, Curriculum pentru educația bilingvă în învățământul preșcolar C.L.I.L., 2015.

Legal D2L
D2L
Dare to Learn SRL
CIF RO49257482
Str Rusciorului 50
Sibiu, Romania
contact@d2l.ro
(+4) 03 71 71 57 57

© Dare2Learn. All Rights Reserved
ro_RORomanian